MENU

Rosvoa ja poliisia

Tiesitkö sinä, että kesken pukemisenkin voi tulla mainoskatkoja? Minä en tiennyt aiemmin, mutta kolmevuotiaani onneksi opetti. Kesken pukemisen tuli joku kuperkeikan tapainen temppu, ja kun ihmettelin asiaa, niin se oli kuulema vaan mainoskatko. Ok, eihän siinä mitään. Vieressä katsoivat saman tyypin kaksi mielikuvitusystävää : Siitta ja Silli. (Ei se nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä, vai miten se meni? Nämä molemmat kyllä ovat tyttöjä 😉)


Tämä kyseinen pukeutuminen liittyi meidän maanantaihin, jolloin sattui hauska kohtaaminen. Haimme vanhimman pojan ja naapurin tytön eskarista ja jäimme sen jälkeen leikkimään läheiseen leikkipuistoon.

Vauva nukkui vaunuissa, ja minä ajattelin että lapset saavat leikkiä keskenään kun minä istahdan penkille ja hengähdän hetken. 



Puistossa oli kuitenkin eräs minulle entuudestaan tuntematon nainen noin kolmevuotiaan eloisan tyttönsä kanssa. Tervehdimme tämän naisen kanssa ja tyttö alkoi juttelemaan meille. Tämän lapsen juttelu oli aivan valtavan iloista, uteliasta ja vilpitöntä. Tyttö halusi leikkiä meidän kanssamme. Ja hän halusi leikkiä nimenomaan niin että äidit ovat leikissä mukana.


Päädyimme leikkimään rosvoa ja poliisia. Minä, tämä toinen nainen, hänen tyttönsä, minun kaksi poikaani ja vielä naapurin tyttö. Pienin veljes nukkui melkein koko ajan tyytyväisenä vaunuissa. Tämän jälkeen menimme hämähäkkikeinuun keinumaan kaikki kuusi ( onko se hämähäkkikeinu missä on kuusi istumapaikkaa ympyrässä? ). Ai että meillä oli hauskaa; naurua, juttua ja iloa riitti.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokaisen pitäisi välillä leikkiä tuntemattomien kanssa!


Mietin että meiltä saattaa mennä monia upeita hetkiä ohi elämässä, jos emme kulje silmät auki. Minun oma ajatukseni oli ollut hetki omaa rauhaa penkillä istuen ( ja mitä todennäköisimmin puhelinta räpläten ). Jos se pieni lapsonen ei olisi ollut niin sinnikäs, niin minä olisin menettänyt tuon ihanan hetken kun nauraen samoilimme metsikössä rosvoja etsien ja kiinniottaen. Se jännitys joka väreili ilmassa lasten eläytyessä leikkiin, metsän tuoksu, linnun laulu, ja auringon lempeä lämpö. Ja ihminen kohtaamassa toista ihmistä. Kuinka usein saatammekaan kulkea ummistetuin silmin emmekä näe vieressämme olevaa ihmistä joka kaipaisi juttuseuraa. Kaipaisi ihmistä rinnalleen. Olemaan ihmisenä ihmiselle.

"A joyful heart is good medicine.."
Proverbs 17:22

Minkälaisia yllätyksellisiä kohtaamisia sinulla on ollut viime aikoina?

Iloa ja yllätyksiä sinun päivääsi! 

Rakkaudella, Marjo

Ei kommentteja